Vi på Bagheera är måna om att du ska få den service du behöver inför och efter ett köp.
Vi har samlat det viktigaste du behöver veta samt de vanligaste frågorna i menyn till vänster.
Här nedan hittar du svar på några vanliga frågor. Hittar du ändå inte vad du söker är du välkommen att kontakta oss.
Beställning
Inom Sverige är order över 500kr fraktfria. Vid beställningar under 500kr betalar du 60kr för leverans till ombud och 150:- för hemleverans.
För övriga EU-länder är frakten 125kr oavsett orderbelopp.
Tyvärr kan vi inte lägga till produkter på en order. Antingen lägger du en ny order, eller så kontaktar du oss för att makulera din första order så att du kan lägga en ny med alla produkter.
När du lägger din order får du en orderbekräftelse av oss. När beställningen är skickad får du ett nytt meddelande med en länk till Posten för leveransstatus där du ser vart försändelsen befinner sig.
Kontakta oss så fort som möjligt om du vill avbeställa din order. Har din order inte packats eller hunnit lämna lagret så annullerar vi din order. Har ordern redan skickats har du fri returrätt, men du måste meddela oss för att få vidare instruktioner samt hämta ut paketet för att du inte ska debiteras för outlöst paket.
Betalning
Hos oss kan du betala med kort (VISA och MasterCard), faktura eller swish som svensk kund.
Beställer du från övriga EU-länder kan du endast betala med kort.
Alla betalalternativ är via vår partner Payex.
Fakturorna skickas via e-post från Collector. Kolla gärna din skräppost så att den inte hamnat där.
När du gör en order reserveras pengarna på ditt kort. Pengarna dras sedan när vi skickat ordern till dig.
Leverans
Vi levererar din order så snabbt som möjligt, normalt inom 1-4 arbetsdagar (för övriga EU-länder kan leveransen ta längre tid).
När din order har skickats kan du följa med i leveransprocessen genom att antingen:
- Klicka på spårningslänken i ditt leveransmail.
- Logga in på Mitt konto och spåra leveransen
- Ringa vår kundtjänst för mer information om din beställning
Vi skickar till ett ombud nära dig.
Du får ett SMS när paketet är redo att hämtas.
När vi skickar din order får du ett mail med spårningslänk där du kan se vart ditt paket befinner sig.
Ditt paket ligger kvar i 14 dagar hos ditt ombud. Efter 14 dagar skickas din order tillbaka till vårt lager. Din betalning krediteras så snart returen registrerats. För paket som inte hämtas ut förbehåller sig Bagheera rätten att debitera dig som kund 300 kronor för uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.
Returer, Byten och Reklamationer
För kunder inom Sverige står vi för frakten vid din första retur. Det enda du behöver göra är att kontakta oss för att få en returfraktsedel skickad.
Kunder i övriga EU står för fraktkostnaden själv.
Paket som inte hämtas ut hos ombud faller inte inom ramen för ångerrätt eller fria returer. Vi debiterar då 300 SEK i avgift för nedlagt arbete och fraktavgifter
Du har bytes/ångerrätt i 30 dagar. Ångerrätten gäller dock inte för badkläder eller underkläder. Följ anvisningarna nedan för din retur:
- Kontakta oss för att få en fraktsedel till din retur. (Kunder utanför Sverige står för fraktkostnaden själv).
- Fyll i returblanketten som bifogades med din order.
- Klistra returfraktsedeln på paketet och lämna till ditt närmaste Postnord-ombud.
Det kan ta mellan 5-7 dagar att kreditera efter att din vara kommit in till vårt lager. Du som kund har själv ansvar så att förfallodagen inte passeras. Vi återbetalar ej förseningsavgifter.
För att du ska undvika eventuella förseningsavgifter rekommenderar vi därför att du betalar din faktura som vanligt för att därefter få pengarna tillbaka när returen är registrerad.