Köpinformation

Företagsinformation

www.bagheera.se tillhandahålls av Bagheera AB med Org nummer 556241-5611. Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse. Samtliga priser är i svenska kronor inklusive moms. Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa varor från oss.

Betalsätt

För svenska kunder erbjuder vi kortbetalning, faktura och swish. För kunder inom övriga EU-länder erbjuder vi enbart kortbetalning för tillfället. Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners.

Kortbetalning

Du kan betala med Visa eller Mastercard. Ingen extra avgift tillkommer.

Faktura

I samarbete med Walley erbjuder vi faktura och delbetalning. Faktura innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En mindre kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: och SECCI.

På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.

Frågor kopplade till din faktura eller delbetalning

Walleys kundtjänst hjälper dig gärna i alla frågor som rör din faktura eller delbetalning. Kontakta Walley via e-post hello@walley.se eller via telefon på 010- 1610100.

Frakt och leverans

Bor du i Sverige kan du välja på två olika frakter samt avhämtning i vår butik.

Leverans till utlämningsställe 60:-
Hemleverans 150:-
Hämta i butik 0:-

Vid köp över 500:- är det fraktfritt. För kunder i övriga EU-länder är frakten alltid 125:-Vi levererar bara till Sverige och övriga EU-länder för tillfället. Alla leveranser skickas med Postnord. Du löser ut ditt paket på närmaste serviceställe. Av miljöskäl återanvänder vi emballage så ofta vi kan.

Leveranstid

Vi levererar din order så snabbt som möjligt, normalt inom 1-4 arbetsdagar. För order från övriga EU-länder kan leveransen ta längre tid. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och leveransförsening. Skulle detta inträffa meddelar vi dig snarast. OBS! Leveranstiden kan vara något längre under semestertider.

SMS-avisering

Vi använder SMS-avisering. Dels får du snabbare besked om när ditt paket anlänt utlämningsstället och samtidigt sparar vi lite på miljön. Kom ihåg att ange mobilnummer när du registrerar dig.

Felleverans

Har du fått en annan vara än den du beställt? Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för frakten. Kontakta oss på info@bagheera.se eller ring 0226-58500 så snart som möjligt för att få en fraktsedel för returen. Fyll i det bifogade returformuläret och skicka tillbaka varan till oss. Så fort varan kommit in till oss skickar vi omgående den rätta varan till dig.

Transportskador

Våra paket är transportförsäkrade. Ser du att innehållet skadats anmäler du det direkt på utlämningsstället. Om du hunnit öppna paketet och upptäcker skada, ringer du oss på 0226-58500.

Utebliven leverans

Har du fått en bekräftelse från oss att varan skickats, men inget kommit fram? Ring oss på 0226-58500 eller maila på info@bagheera.se.

Outlöst paket

För ej uthämtade paket debiteras en avgift på 300:- inkl. moms. En kostnad som ska täcka våra utlägg för frakt och hantering.

Byten och returer

Ångerrätt

Är du inte nöjd med något du beställt har du 30 dagars ångerfrist efter det att du har mottagit varan. Ångerrätten gäller dock inte förbadkläder eller underkläder. Givetvis gäller inte ångerrätten om varan är använd eller om ev. plombering har brutits. Som kund är du skyldig att kontrollera din leverans. Varan måste skickas tillbaka i väsentligen oförändrat skick. Du står för transportrisken. För kunder inom Sverige står vi för frakten vi din första retur. Kontakta kundtjänst på 0226-58500 eller info@bagheera.se för att få din fraktsedel skickad till dig. Är du kund inom övriga EU samt vid fler returer på samma beställning står du för fraktkostnaden själv. Fyll i retursedel som bifogas i ditt paket, skriv vad du returnerar, artikelnummer samt produktnamn. Återbetalning sker sedan inom 30 dagar från det att vi mottagit varan oanvänd och i oförändrat skick med originalemballage.

Bytesrätt

Bytesrätten gäller i 30 dagar. Du står för transportrisken. För kunder inom Sverige står vi för frakten vi din första retur. Kontakta kundtjänst på info@bagheera.se eller 0226-58500 för att få en adresslapp skickad till dig. Är du kund inom övriga EU står du för fraktkostnaden själv. Ange på returformuläret vad du returnerar, returorsak samt vilken ersättningsvara du önskar. När vi fått tillbaka varan och kontrollerat att den inte är skadad skickar vi den nya varan.

Reklamationer

Har din vara gått sönder under användning? Kontakta kundtjänst på 0226-58500 eller info@bagheera.se så att vi kan göra en bedömning om varan måste skickas in till oss. Om varan ska skickas in till oss får du en adresslapp samt ett returformulär att bifoga i paketet. Kom ihåg att alltid spara orderbekräftelsen som kvitto på din vara! Du har 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Personuppgifter

Då du skickar en order eller registrerar dig hos Bagheera registreras dina personuppgifter i vårt system. I enlighet med General Data Protection Regulation, GDPR, måste du godkänna och ge ditt samtycke till att vi registrerar dina uppgifter. Läs mer i vår integritetspolicy.